W piątek 6.05.2022 obie szóste klasy wzięły udział w wycieczce turystycznej na wieżę widokową Zlatý chlum koło Jesionika. Po raz pierwszy spotkaliśmy się z moimi polskimi przyjaciółmi w restauracji na Křížovém vrch, skąd mieliśmy przed sobą dość wymagającą wędrówkę. Strome górskie ścieżki były czasem blokowane przez powalone pnie drzew, które udało nam się z powodzeniem pokonać. Pogoda nie była dla nas zbyt łaskawa, ale przynajmniej nie padało. Kiedy zarys wieży wyłonił się z mgły, wiedzieliśmy, że trudna wspinaczka się skończyła. Administratorzy wieży widokowej przygotowali dla nas ognisko i przygotowali poczęstunek w postaci spekáčeków i lemoniad z beczki. Grupami weszliśmy na platformę wieży widokowej, z której mimo nienajlepszej widoczności mieliśmy ładne widoki na okoliczne wzgórza. Po stromym zejściu z wieży widokowej dotarliśmy do leśnej ścieżki, która zaprowadziła nas z powrotem do schroniska na Křížovém vrch, gdzie czekał na nas pyszny obiad. Po obiedzie i krótkim odpoczynku udaliśmy się odnowionymi stacjami Drogi Krzyżowej do centrum Jesionika, które krótko zwiedzaliśmy. Stamtąd wróciliśmy do autobusów, które zabrały nas z powrotem do domu. Ta wycieczka była dla wielu uczniów pierwszą okazją do poznania swoich rówieśników zza granicy. Dzieci starały się jak najlepiej zrozumieć, zdarzały się też zabawne sytuacje. Odkryliśmy, że pomimo bariery językowej możemy się porozumieć i cieszyć miłymi doświadczeniami. Wszystko to było możliwe dzięki projektowi Radost, któremu dziękujemy organizatorom.