Dwudniowa konferencja końcowa rozpoczęła się zaraz po przybyciu polskiego autobusu do Zátora nieformalnym śniadaniem. Następnie udaliśmy się razem do Hotelu Helios, gdzie zorganizowano dla nas nocleg. W drodze do hotelu odwiedziliśmy Miejsce Pielgrzymki Matki Bożej Pomocy Mariahilf oraz Tunel Pocztowy, który jest jednocześnie skansenem górnictwa złota. Podziemny tunel był ogromny i zapierał dech w piersiach. Po obiedzie i zakwaterowaniu w hotelu udaliśmy się na wycieczkę do przepompowni Dlouhé stráně. Po wykładzie i zwiedzaniu podziemnej części elektrowni przenieśliśmy się do górnej części zbiornika. Został zwolniony z powodu prac serwisowych na asfalcie. Po tym wyjątkowym spektaklu i krótkim kilometrowym spacerze po obwodzie górnego zbiornika wróciliśmy do Hotelu na obiad. Po ósmej wieczorem spotkaliśmy się w sali towarzyskiej hotelu i rozpoczęliśmy wieczorny program konferencji. Po życzliwych i wdzięcznych przemówieniach Pani Burmistrz Salome Sýkorová i Burmistrz Florian Ciecior obejrzaliśmy przygotowane prezentacje. Zbliżyli nas do działań i wydarzeń, których doświadczyliśmy w ramach projektu Radost. Ostatnie godziny pierwszego dnia spędziliśmy w miłej atmosferze i nostalgicznym nastroju. W osobistych rozmowach zastanawialiśmy się nad wspólnymi przeżyciami na tych wydarzeniach. Drugiego dnia po śniadaniu odwiedziliśmy uzdrowisko Priessnitza w Jeseníku. Po południu przeszliśmy się przez samo centrum miasta Jeseník. Rezydencja nad jeziorem w Písečnej była ostatnim i przyjemnym przystankiem tego dnia. Po tym postoju nadszedł czas na pożegnanie się i powrót do domu naszymi autobusami.